آماری که گوگل در این زمینه منتشر کرده نشان می دهد کاربران تمامی خدمات گوگل بیشتر تمایل دارند با رمزگذاری داده های مختلف آنها را ایمن نگهدارند. البته اطلاعات منتشر شده سایت به اشتراک گذاری ویدیو را در بر نمی گیرد. گوگل امیدوار است تا قبل از پایان سال 2016 اطلاعات مربوط به رمزگذاری یوتیوب را هم در آمار خود بگنجاند.
پس از افشای همکاری های گسترده شرکت های فناوری امریکا از جمله گوگل با آژانس امنیت ملی ایالات متحده برای جاسوسی از کاربران اینترنت و تلفن همراه، این شرکت ها برای جلب مجدد اعتماد مردم به استفاده از روش های گوناگونی روی آورند. به عنوان مثال گوگل اعلام کرد کلیه فعالیت های کاربران را رمزگذاری می کند تا امنیت و حریم شخصی مردم حفظ شود.
گوگل در سال 2014 فرمول خود برای رتبه بندی وب سایت های مختلف در زمان نمایش در جستجوگرش را هم تغییر داد تا رتبه و جایگاه سایت هایی که به طور خودکار اطلاعات کاربران را رمزگذاری می کنند، بهبود ببخشد. این امر مدیران وب سایت های مختلف را به استفاده از شیوه های بهینه رمزگذاری اطلاعات ترغیب کرد.
بر اساس آمار منتشر شده بیشترین میزان رمزگذاری داده ها در حد 100 درصد مربوط به جیمیل است. البته داده های رد و بدل شده میان جیمیل و سایر سرویس های ایمیل لزوما رمزگذاری نمی شوند. پس از جیمیل خدمات نقشه گوگل با 83 درصد رمزگذاری در رتبه دوم و خدمات تبلیغاتی با 77 درصد رمزگذاری در رتبه سوم است. اما میزان رمزگذاری برای سرویس های اخبار و مالی در حد اندک و برابر با 60 و 58 درصد است.